att hitta sitt kall i livet , men med dålig aptit..

ronjalee här..
gud , jag vet inte ens vart jag ska börja.
Jo juste , med att säga till alla som nu undrat vart jag tagit vägen, jo jag har spenderat senaste dagarna på 70b2 på Akademiska. Och jag älskar varje minut, aldrig i mitt liv har jag känt mig så tillfredställd. Aldrig.
Jag bara älskar att komma upp på avdelningen, titta mig runt och för första gången i mitt liv känna att jag hör hemma.
Något som ändå får mig att känna en stor oro, den där jävla ångesten och oron. Kan jag aldrig bara få känna mig lycklig, nej nu är jag orolig över att om jag börjar plugga direkt i höst, vad händer sen med mitt liv.. Kommer jag då resa? Se världen? Eller blir jag kvar då , här i Uppsala....
allt löser sig med tiden...

dags att sluta se livet svart eller vitt, dags att acceptera att det faktiskt finns en ganska stor färgskala där emellan. dags att kanske börja tycka om människor, släppa in dem på livet, våga satsa lite för att kanske ta hem en vinst..

min pappa kommer imorgon, det gör mig bara lyckligare! jag älskar ingen som honom, han är min bäste vän!

"the grass is greener on the other side
I've told some people now they know it
forget your old lawn come over to mine
take your first step and you will get there in time -

it's true life will smile for you  "

Kommentarer
Postat av: .

öppna ögonen ronjalee

2008-06-13 @ 00:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0